سرویس اعتباری چیست

امروزه خرید اینترنتی محصولات و خدمات با زندگی روزمره ما گره خورده است. پس اگر بتوانیم راه‌حلی برای یک خرید آسان و سریع داشته باشیم حتما از آن استقبال خواهیم کرد. علاوه بر این، اگر نیازی نباشد که نقداً پرداخت کنیم که دیگر فوق‌العاده می‌شود. سرویس اعتباری همین راه حل است! با سرویس اعتباری اسنپ دیگر نیازی نیست به صفحه پرداخت برویم، اطلاعات شماره کارت را وارد کنیم، منتظر پیامک بانک بمانیم و دعا دعا کنیم که با اختلالات بانکی و پیامکی و مشکلات قطعی و کندی اینترنت روبه‌رو نشویم. فقط کافی است از مدل پرداخت اسنپ‌پی یا همان سرویس اعتباری استفاده کنیم. در ادامه خواهیم گفت سرویس اعتباری چیست و چگونه می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

سرویس اعتباری چیست؟

سرویس اعتباری اسنپ یا همان اسنپ‌پی خدمت جدیدی از گروه اسنپ است که با تخصیص اعتبار مالی به شما این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات موردنظر خود را خریداری کرده و هزینه آن را بعدا پرداخت کنید. این سرویس بر پایه مدل پرداخت buy now, pay later یا BNPL شکل گرفته است. بنابراین شعار اصلی اسنپ‌پی نیز برگرفته از همین مدل یعنی “الان بخر، بعدا پرداخت کن” است. با استفاده از سرویس اعتباری بدون نیاز به داشتن موجودی آنی، تنها با اعتبار خود در اسنپ‌پی، خریدی سریع و راحت را تجربه کنید.

فعال‌سازی سرویس اعتباری

برای فعال‌سازی سرویس اعتباری کافی است به سوپراپلیکیشن اسنپ مراجعه کرده و از صفحه اصلی، آیکون «سرویس اعتباری» را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه معرفی اسنپ‌پی می‌شوید که در این صفحه نیز بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. در صفحه بعدی پس از مطالعه «شرایط و قوانین»، کد ملی خود را وارد کنید و بر روی گزینه «تایید و فعال کردن» کلیک کنید. با انتخاب گزینه فعال‌سازی، وارد صفحه جدیدی می‌شوید. پس از انجام بررسی‌ها، وضعیت فعال‌سازی سرویس اعتباری و ثبت‌نام شما در اسنپ‌پی مشخص خواهد شد. درصورتی که واجد شرایط باشید، میزان اعتبار شما تعیین شده و از این پس می‌توانید از اعتبار خود در اسنپ‌پی استفاده کنید. برای مشاهده کامل تصویری مراحل فعال سازی سرویس اعتباری روی این لینک کلیک کنید.

چگونه از سرویس اعتباری استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس اعتباری در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که در اسنپ‌پی دو مدل اعتبار برای استفاده به کاربر تخصیص داده می‌شود. اعتبار ماهانه و اعتبار اقساطی. اعتبار ماهانه اعتباری است که کاربر در طول ماه با استفاده از محدوده اعتبار خود می‌تواند از خدمات مختلف در طول ماه استفاده کند و هزینه آن را در پایان ماه پرداخت کنید. این مدل اعتبار در خدمات سوپراپلیکیشن کاربرد دارد. کاربران می‌توانند برای درخواست تاکسی اینترنتی، سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت و درخواست مشاوره پزشکی از اعتبار ماهانه اسنپ‌پی استفاده کنند. بنابراین برای استفاده از اعتبار ماهانه اسنپ‌پی تنها کافی است در هنگام استفاده از خدمات سوپراپلیکیشن اسنپ، گزینه «سرویس اعتباری» را بین روش‌های پرداختی انتخاب کنید.

اما استفاده از اعتبار اقساطی اسنپ‌پی کمی متفاوت است. کاربران می‌توانند از اعتبار اقساطی برای خرید محصولات مورد نظرشان از فروشگاه‌های آنلاین معتبری که با اسنپ‌پی همکاری می‌کنند، استفاده کنند. در این حالت کاربران به هنگام خرید از فروشگاه، باید روش پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کرده و سپس شماره تلفن خود در اسنپ‌پی را وارد کرده و پس از تایید شماره، می‌توانند از اعتبار خود استفاده کنند.

پرداخت صورتحساب سرویس اعتباری

شما هر زمان در طول ماه می‌توانید صورتحساب سرویس اعتباری خود را پرداخت کنید. اما مهلت پرداخت صورتحساب سرویس اعتباری پایان هر ماه است که جهت راحتی کاربران، ۵ روز ابتدای ماه بعد نیز به این مهلت اضافه می‌شود. بنابراین برای استفاده مجدد از سرویس اعتباری در ماه بعد و جلوگیری از جریمه دیرکرد پرداخت تنها تا پنجم ماه فرصت دارید بدهی سرویس اعتباری خود را تسویه کنید.

برای پرداخت صورتحساب سرویس اعتباری خود کافی است به صفحه سرویس اعتباری در سوپراپلیکیشن اسنپ مراجعه کرده و در بخش «بدهی‌ها» و در صفحه «بدهی‌های قابل پرداخت» جزئیات صورتحساب سرویس اعتباری خود را که مربوط به سررسید این ماه هستند، مشاهده کنید. سپس با انتخاب اعتبار ماهانه یا اعتبار اقساطی یا هردو گزینه، می‌توانید صورتحساب خود را پرداخت کنید.

با اسنپ‌پی پرداخت باشه بعدا بعدا!!!

در ابتدای این مقاله پیش از هرچیزی گفتیم که سرویس اعتباری چیست و چگونه کار می‌کند. سپس به صورت کلی توضیح دادیم که چگونه می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. اما اگر بازهم بخواهیم سرویس اعتباری را خیلی کوتاه تعریف کنیم می‌توان به جمله «با اسنپ‌پی الان بخر، بعدا پرداخت کن» اکتفا کرد. برای جزئیات بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر در هر بخش می‌توانید به لینکی که در آن بخش قرار داده شده است مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

اسنپ‌پی، اولین ارائه دهنده BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) در ایران با نام سرویس اعتباری است که ارائه این سرویس را با هدف ایجاد فراگیری مالی از سال ۹۹ آغاز کرد. این مدل یکی از جدیدترین شیوه‌های پرداخت در دنیاست که محبوبیت زیادی به خصوص بین نسل جوان دارد. ارائه این خدمت توسط اسنپ‌پی، نقطه عطفی در صنعت پرداخت و ارائه اعتبار خرد در ایران بود که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد.

اسنپ‌پی در شبکه‌های اجتماعی

©   |    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت اطلس تجارت نوین دیبا (اسنپ‌پی) می‌باشد.