الان بخر بعدا پرداخت کن

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید یک محصول نقش دارد، توان خرید مشتری خواهد بود. کارت‌های شتابی که اکنون استفاده می‌کنیم همگی شامل پرداخت در لحظه هستند و گاهی خریدار اندوخته کافی برای خرید یک کالا را در زمانی مشخص نخواهد داشت. با وجود کاهش توان خرید مردم طی سال‌های گذشته، این دغدغه بزرگ شکل گرفت که چگونه می‌خواهند مایحتاج خود را تأمین کنند. اینجا بود که سرویسی به نام الان بخر بعدا پرداخت کن شکل گرفت تا مشتریان بتوانند تا سقف مشخصی را خرید کرده و هزینه آن را بعدا به صورت یکجا یا به صورت قسطی پرداخت کنند. در این مقاله قصد داریم تا تعریف کاملی از این سرویس داشته و اولین ارائه‌دهنده ایرانی سرویس «الان بخر بعدا پرداخت کن» را به شما معرفی کنیم.

سرویس BNPL چیست؟

سرویس Buy Now Pay Later که به اختصار به آن BNPL گفته می‌شود به عبارت ساده به این مفهوم اشاره دارد که، «الان بخر بعدا پرداخت کن». در این سرویس نوعی تأمین مالی کوتاه مدت برای کاربر در نظر گرفته می‌شود که از طریق آن می‌تواند محصول یا کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و بعدا هزینه آن را پرداخت کند. این روش خرید اغلب بدون بهره بوده و گاهی به آن Point of Sale Installment Loans، وام اقساطی فروش نیز گفته می‌شود.

BNPL یا سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن را به‌عنوان یک روش پرداخت آسان و به صورت اقساطی در نظر می‌گیرند. در چنین روشی، فرد با اعتبار خود خرید کرده و سپس می‌تواند طی فرآیندی هزینه خرید را بپردازد. در سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن، ارائه دهنده سرویس از طرف شما هزینه را به فروشنده پرداخت می‌کند و شما باید در یک بازه زمانی مشخص نسبت به بازپرداخت اقدام کنید.

در این روش در اصل وامی دریافت نمی‌شود و شما به‌عنوان خریدار از اعتبار خود در سیستم ارائه دهنده سرویس استفاده می‌کنید. اگر پس از هر بار خرید در زمان مشخص برای بازپرداخت هزینه اقدام کنید، این سرویس اعتبار شما را تمدید خواهد کرد و می‌توانید مجددا از آن استفاده کنید. اما در صورتی‌ که به موقع برای بازپرداخت اقدام نکنید، ممکن است اعتبار جدیدی به شما داده نشود و دیگر نتوانید از سیستم BNPL ارائه دهنده سرویس استفاده کنید.

سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن چگونه کار می‌کند؟

ارائه‌دهندگان سرویس و خدمات BNPL مدل عملیاتی یکسانی را با توجه به شرایط و ضوابط خود به اشتراک می‌گذارند. این شرایط و ضوابط تنها عامل تمایز این سرویس‌ها با یکدیگر است. در بیشتر مواقع و یا به عبارتی دیگر در کشورهای خارجی، مشتری یک خرده‌فروشی را انتخاب می‌کند که طرف قرارداد با ارائه دهنده سرویس BNPL است. مشتری برای خرید اقدام کرده و پس از آن گزینه BNPL را انتخاب می‌کند. در برخی موارد باید پیش‌پرداخت اندکی (مثلا 25%) از کل مبلغ خرید، پرداخت شود و باقی مبلغ با استفاده از سرویس BNPL و بدون بهره دریافت خواهد شد. مابقی مبلغ می‌تواند طی اقساط از پیش تعیین شده‌ای پرداخت و یا بعدا به صورت یکجا تسویه شود. برای پیش‌پرداخت نیز می‌توانید از کارت نقدی یا کارت اعتباری استفاده کنید.

در سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن، برای برخی از طرح‌های پرداخت، سودی دریافت نمی‌شود اما برای برخی دیگر سود دریافت خواهد شد. به همین دلیل هم این روش اغلب راحت‌تر از کارت‌های اعتباری سنتی است. در مقابل این روش جدید، قاعدتا کارت‌های اعتباری که اکنون استفاده می‌کنیم به‌عنوان یک روش سنتی در نظر گرفته می‌شوند.

بزرگترین ارائه دهندگان سرویس‌های BNPL

سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن در سراسر جهان استفاده می‌شود و شرکت‌های مختلفی برای ارائه این سرویس اقدام کرده‌اند. این شرکت‌ها معمولا خدمات مشابهی را ارائه می‌کنند و تنها تفاوت آن‌ها در شرایط و ضوابط استفاده از خدمات است. در ادامه تعدادی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان سرویس‌های BNPL را به شما معرفی خواهیم کرد.

PayPal

PayPal یکی از مجموعه‌های پیش‌رو در پردازش پرداخت آنلاین و BNPL است. این شرکت برای تبدیل شدن به مجموعه‌ای که کلیه نیازهای مشتریان خود را در نظر می‌گیرد از سیستم BNPL استفاده کرد. پی‌پال یک نام شناخته شده در سراسر جهان است که سرویس پرداخت آن از طریق میلیون‌ها تاجر استفاده می‌شود. از این سرویس می‌توانید برای تراکنش‌های 30 تا 600 دلار استفاده کنید. فقط توجه کنید که برای استفاده از خدمات الان بخر بعدا پرداخت کن پی‌پال، باید وضعیت بازپرداخت خوبی داشته باشید تا مجددا اعتبار به شما تعلق بگیرد.

Klarna (KLAR)

Klarna هنوز در لیست عمومی ایالات متحده قرار نگرفته است اما به زودی به صورت عمومی عرضه خواهد شد. این شرکت فعالیت خود را در سال 2005 آغاز کرد و نام تجاری آن نیز KLAR است. یکی از نکات مثبت و مزایای سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن KLAR این است که اگر بازپرداخت‌های خود را به موقع انجام دهید، مشمول هیچ کارمزد یا سودی نخواهید شد. این شرکت همچنین وام‌ها کوتا‌ه‌مدت یک ماهه و بلندمدت 36 ماهه نیز ارائه می‌دهد. این وام‌ها شامل بهره هستند و میزان بهره با توجه به مبلغ و مدت وام محاسبه می‌شود.

Afterpay (Square) SQ

Afterpay یک شرکت استرالیایی است که فعالیت خود را در سال 2015 آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر بیش از 15 میلیون مشتری دارد و 85 هزار تاجر با آن کار می‌کنند. محدودیت‌های اعتباری Afterpay از 500 دلار شروع می‌شود. اگر بازپرداخت‌ها را به موقع انجام دهید هیچ کارمزدی از شما دریافت نخواهد شد.

Affirm (AFRM)

AFRM یکی دیگر از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حوزه BNPL است که فعالیت خود را در سال 2012 آغاز کرد. از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که طرف قرارداد با AFRM هستند می‌توان به آمازون و والمارت اشاره کرد. AFRM به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های ارائه دهنده سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن، بیش از 17 میلیون تراکنش را تأمین مالی می‌کند و محدودیت اعتباری آن 17500 دلار است که می‌تواند در طول زمان با نرخ بهره 0% تا 30% پرداخت شود. این شرکت همچنین وام 3 ماهه، 6 ماهه و 12 ماهه را نیز بدون هیچ کارمزد اضافی ارائه می‌دهد.

مزایای سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن

هر سیستم پرداختی که طراحی و اجرا می‌شود می‌تواند برای مصرف‌کننده و ارائه کننده خدمات، مزایا و معایبی به همراه داشته باشد. روش پرداخت BNPL نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش قرار است در مورد مزایا و معایب این روش صحبت کنیم تا قبل از اقدام برای دریافت اعتبار، اطلاعاتی کاملی داشته باشید. سرویس BNPL یا الان بخر پرداخت کن مزایای زیادی برای مشتری یا مصرف‌کننده دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای سرویس BNPL، توانایی خرید اقلام گران‌قیمت در صورت کمبود نقدینگی است. بنابراین شما می‌توانید کالا یا محصولی را خریداری کرده و پس از تأمین نقدینگی برای پرداخت آن اقدام کنید.
  • پرداختی آسان و سریع و با خیالی آسوده خواهید داشت.
  • در سرویس BNPL نیازی به پرداخت همه مبلغ در لحظه خرید نیست و می‌توانید از اعتبار اقساطی استفاده کنید. به این ترتیب که بخشی از مبلغ را پرداخت کرده و سپس مابقی را طی قسط‌های مشخصی پرداخت کنید.
  • برخی از ارائه‌دهندگان سرویس BNPL وام نیز پرداخت می‌کنند که می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • در صورتی‌ که در موعد مقرر برای بازپرداخت اقدام کنید، نیازی به پرداخت کارمزد اضافی نخواهد بود.
  • سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن روشی مناسب و منظم برای پرداخت هزینه‌های زندگی در طول زمان است.
  • این روش اغلب بهره 0% یا کمتر از کارت‌های اعتباری دیگر را دارد.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن این است که قبل از تسویه حساب کامل می‌توانید کالا یا محصول مورد نظر را دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن اسنپ‌پی

سرویس BNPL یا الان بخر بعدا پرداخت کن مدتی است که در کشورهای خارجی در حال استفاده است، اما این سرویس در ایران نوپا بوده و اسنپ‌پی اولین مجموعه ارائه دهنده این سرویس در ایران است. همان‌طور که می‌دانید با شیوع بیماری کرونا در یکی دو سال گذشته، بیشتر کاربران برای خرید آنلاین اقدام کرده و کمتر خرید حضوری را انتخاب می‌کنند. بنابراین این بهترین فرصت برای پیشرفت هر چه بیشتر سرویس BNPL در ایران خواهد بود.

با توجه به یکی از مهم‌ترین مزایای این روش پرداختی که شامل نحوه پرداخت سریع‌تر و آسان‌تر بوده و همین‌طور دیگر دغدغه نقدینگی را نخواهید داشت، باعث شد تا اسنپ پی به‌عنوان یک سرویس BNPL شرایط را برای خرید اعتباری فراهم کند. این روش اعتباری الان بخر بعدا پرداخت کن اسنپ‌پی، سرویسی متمایز برای پاسخ به نیازهای اقشار جامعه در زمینه پرداخت خدماتی است که دریافت می‌کنند.

اسنپ‌پی برای این نوع سرویس منحصربه‌فرد دو نوع اعتبار در نظر گرفته که شامل اعتبار ماهانه و اعتبار اقساطی است. در اعتبار ماهانه این سرویس، به کاربران مختلف اعتبارهایی از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. این اعتبار به صورت ماهانه به شما اختصاص داده شده  و تا پایان ماه قابل استفاده خواهد بود. در مورد اعتبار ماهانه، هر کاربر تا پنجم ماه بعد فرصت دارد تا نسبت به بازپرداخت اعتبار دریافتی اقدام کند. در اعتبار اقساطی همان‌طور که از نامش پیداست، در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به پرداخت اقدام خواهید کرد. البته اعتبار اقساطی هنوز فعال نشده است و در آینده نزدیک کاربران می‌توانند از این روش پرداختی نیز استفاده کنند. 

جمع‌بندی

وقتی توان خرید مردم افزایش پیدا کند، چرخ اقتصاد جانی دوباره خواهد گرفت. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، سرویس BNPL روشی برای خرید کالا و خدماتی است که گاهی نقدینگی کافی برای خرید آن‌ها را نداریم، اما با وجود مزایای بیشمار این سرویس می‌توانیم الان خرید کرده و هزینه آن را بعدا یا به صورت قسطی پرداخت کنیم. این روش شرایطی را فراهم کرده تا افراد با توان مالی پایین‌تر نیز بتوانند مایحتاج خود را تأمین کنند. سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن اسنپ‌پی نیز مانند تمامی سرویس‌های خارجی عمل کرده و از طریق اعتباری که در این سرویس دریافت می‌کنید می‌توانید کالا یا خدمات مورد نظرتان را با اعتبار ماهانه یا اعتبار اقساطی خریداری کرده و پس از مدتی مشخص برای بازپرداخت اقدام کنید. آیا اعتبار اسنپ‌پی برای شما فعال شده و آیا تاکنون از این روش خرید استفاده کرده‌اید؟

اسنپ‌پی، اولین ارائه دهنده BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) در ایران با نام سرویس اعتباری است که ارائه این سرویس را با هدف ایجاد فراگیری مالی از سال ۹۹ آغاز کرد. این مدل یکی از جدیدترین شیوه‌های پرداخت در دنیاست که محبوبیت زیادی به خصوص بین نسل جوان دارد. ارائه این خدمت توسط اسنپ‌پی، نقطه عطفی در صنعت پرداخت و ارائه اعتبار خرد در ایران بود که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد.

اسنپ‌پی در شبکه‌های اجتماعی

©   |    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت اطلس تجارت نوین دیبا (اسنپ‌پی) می‌باشد.