سوالات متداول

سرویس اعتباری

سرویس اعتباری، راهی سریع و آسان برای پرداخت هزینه‌ها بدون داشتن موجودی است. با فعال‌ کردن این سرویس، اعتبار مشخصی تا پایان همان ماه به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید از اعتبار خود برای پرداخت هزینه سفر، سفارش غذا، سفارش از سوپر مارکت، خدمات پزشک و مشاور و سفارش از داروخانه بدون داشتن موجودی استفاده کنید. توجه داشته باشید که از تاریخ استفاده تا پایان هر ماه فرصت دارید تا صورت‌حساب خود را تسویه کنید.

سرویس اعتباری تنها برای کاربران منتخب که واجد شرایط هستند فعال می‌شود.

اگر کاربر واجد شرایط هستید، برای فعال‌سازی این قابلیت، در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو وارد «سرویس اعتباری» شوید یا به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن بروید و روی «آیکن اعتباری» یا «بنر اعتباری» بزنید. پس از فعال‌سازی قراردادی بین شما و اسنپ‌پی منعقد می‌شود.

توجه داشته باشید سرویس اعتباری پس از فعال‌سازی روش پرداخت پیش فرض شما خواهد شد. هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را، در بخش اطلاعات کاربری «تنظیمات» در بخش مدیریت پرداخت تغییر دهید، همچنین امکان تغییر روش پرداخت در طول سفر نیز وجود دارد و می‌توانید از روش‌های پرداخت دیگری که راحت‌تر هستند استفاده کنید.

در حال حاضر برای استفاده از سرویس اعتباری حق اشتراکی دریافت نمی‌شود و رایگان است.

کد ملی شما با حفظ شرایط محرمانگی برای احزار هویت و تطبیق با شماره موبایلتان استفاده می‌شود.

سرویس اعتباری یکی از روش‌های پرداخت است. کافی است وارد سرویس‌هایی که امکان استفاده از سرویس اعتباری را دارند شوید و اگر اعتبار کافی داشته باشید، می‌توانید از این اعتبار برای پرداخت هزینه‌های مربوط به اسنپ استفاده کنید.

برای تسویه‌حساب، در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو  وارد «سرویس اعتباری» شوید یا به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن بروید و روی «آیکن اعتباری» یا «بنر اعتباری» بزنید بعد از دیدن صورت‌حسابتان، در صفحه اصلی برنامه یا از قسمت بدهی‌ها، روی دکمه پرداخت بزنید، با ورود به درگاه بانکی می‌توانید حسابتان را تسویه کنید. مهلت تسویه‌ حساب پایان هر ماه است، اما نگران نباشید برای راحتی شما امکان پرداخت تا ۵ روز بعد هم وجود دارد. 

بعد از فعال‌سازی سرویس اعتباری، اعتبار مشخصی تا پایان همان ماه به شما تعلق می‌گیرد. برای دیدن کل اعتبار دوره و همچنین موجودی قابل استفاده خود، در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو  وارد «سرویس اعتباری» شوید یا به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن بروید و روی «آیکن اعتباری» یا «بنر اعتباری» بزنید. در صفحه اصلی برنامه یا قسمت دیدن جزییات، کل اعتبار دوره و موجودی فعلی قابل مشاهده است.

زمان تسویه حساب سرویس اعتباری در پایان همان ماه شمسی است. برای اطلاع از مهلت پرداختتان می‌توانید در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو  وارد «سرویس اعتباری» شوید یا به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن بروید و روی «آیکن اعتباری» یا «بنر اعتباری» بزنید.

تا پایان دوره تعیین شده فرصت دارید از موجودی سرویس اعتباری خود استفاده کنید. توجه داشته باشید، با تمام شدن دوره، موجودی باقی‌مانده قابل انتقال به ماه بعد نخواهد بود.

قرارداد شما پس از تمام شدن دوره و در صورت پرداخت به موقع صورت‌حساب به صورت خودکار فعال می‌شود. برای تمدید قرارداد هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

به بخش «سفارش‌ها» بروید تاریخچه همه سفارش‌های شما با استفاده از سرویس اعتباری در این قسمت قابل مشاهده است.

به بخش «فهرست پرداخت‌ها» در اطلاعات کاربری برنامه سرویس اعتباری بروید. فهرست صورت‌حساب‌های پرداخت‌شده شما در این قسمت قابل مشاهده است.

در این صورت نمی‌توانید از سرویس اعتباری برای پرداخت هزینه‌هایتان استفاده کنید. اما نگران نباشید با پرداخت بدهی تا قبل از تاریخ سررسید، موجودی‌تان دوباره به سقف اعتبار اولیه می‌رسد و در صورت داشتن موجودی کافی می‌توانید دوباره از سرویس اعتباری استفاده کنید.

تاریخ سررسید شما پایان هر ماه شمسی است اما برای راحتی شما امکان پرداخت تا ۵ روز بعد هم وجود دارد. این بدان معناست که آخرین مهلت پرداخت صورت‌حساب بدون جریمه دیرکرد (وجه التزام) تا روز پنجم ماه بعد است. در صورت عدم پرداخت صورت‌حساب در این بازه ۵ روزه، مبلغی معادل ۵% از بدهی پرداخت‌نشده به عنوان جریمه دیرکرد محاسبه و به مبلغ صورت‌حساب شما اضافه می‌شود و به ازای هر ماه دیرکرد این مبلغ دوباره محاسبه و به جریمه دیرکرد ماه قبل اضافه می‌شود. اما نگران فراموشی پرداخت صورت‌حساب خود نباشید هر ماه از روش‌های مختلف مانند پیامک و اعلان‌ها موعد تسویه به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

توجه داشته باشید در صورت بی‌توجهی به پرداخت در موعد مقرر با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، علاوه بر اینکه دیگر نمی‌توانید از سرویس اعتباریتان استفاده کنید و بدهکار می‌شوید، اطلاعات شما به عنوان مشتری بد‌حساب به نهادهای نظارتی و اعتبارسنجی ارائه می‌شود.

 برای بیان سوالات، نظرات و مشکلات خود می‌توانید با پشتیبانی به شماره ۹۶۸۶۲۰۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.
یا از طریق پشتیبانی آنلاین (چت) در اپلیکیشن اسنپ‌پی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

در حال حاضر، امکان غیر فعال‌سازی سرویس اعتباری در اپلیکیشن وجود ندارد، ولی اگر از سرویس اعتباری برای پرداخت هزینه‌هایتان استفاده نکنید و یا روش پرداخت پیش‌فرض خود را تغییر دهید برای شما صورت‌حسابی صادر نمی‌شود. 

آشنایی با سرویس اعتباری

سرویس اعتباری اسنپ‌پی، راهی سریع و آسان برای پرداخت هزینه‌ها بدون داشتن موجودی است. با فعال‌ کردن این سرویس، اعتبار مشخصی تا پایان همان ماه به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید از اعتبارتان الان خرید کنید و هزینه‌هایتان را بعدا پرداخت کنید. اسنپ‌پی یک روش‌ پرداخت است و در حال حاضر به صورت اعتبار ماهانه و اعتبار اقساطی برای کاربران واجد شرایط در دسترس است. مبلغ اعتبار ماهانه یا اقساطی بر اساس مدل اعتبارسنجی اسنپ‌پی تعیین می‌شود و نیاز به وثیقه و ضمانت ندارد. 

از اعتبار ماهانه می‌توانید بدون داشتن موجودی، ازسرویس‌های درخواست خودرو، غذا، سوپر‌مارکت و هایپر استار، داروخانه، خدمات پزشک و مشاور استفاده کنید و هزینه‌هایتان را آخر همان ماه تسویه کنید. توجه داشته باشید که از تاریخ استفاده تا پایان هر ماه فرصت دارید صورت‌حسابتان را تسویه کنید.

اعتبار اقساطی اسنپ‌پی یکی از روش‌های پرداخت است و برای کاربران واجد شرایط و خوش حساب سرویس اعتباری فعال است. با استفاده از اعتبار اقساطی می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه داشتن موجودی، از فروشگاه‌های طرف قرارداد اسنپ‌پی خرید کنید و هزینه آن را در چهار قسط و به صورت ماهانه تسویه کنید.

سرویس اعتباری در حال حاضر برای کاربران واجد شرایط فعال می‌شود. برای اطلاع از امکان فعال شدن سرویس اعتباری به صفحه اصلی سوپر اپلیکیشن اسنپ بروید و روی آیکن «سرویس اعتباری» بزنید، یا در بخش اطلاعات کاربری در سرویس درخواست خودرو وارد «سرویس اعتباری» شوید و فرایند فعال‌سازی را انجام دهید.

اما چنانچه بعد از ثبت‌نام، واجد شرایط استفاده از سرویس اعتباری نشدید، نگران نباشید. می‌توانید با استفاده از سرویس‌های مختلف اسنپ شانستان برای فعال‌شدن در سرویس اعتباری اسنپ‌پی را بیشتر کنید. هر زمان که سرویس اعتباری برایتان فعال شود، باخبرتان می‌کنیم.

خیر، در حال حاضر برای فعال‌سازی سرویس اعتباری حق اشتراکی دریافت نمی‌شود و رایگان است.

مبلغ کل سفارش شما به چهار قسط مساوی تقسیم خواهد شد. پرداخت قسط اول باید در زمان خرید انجام شود و اقساط باقی‌مانده در سه ماه آتی تسویه شوند. اولین قسط شما شامل کارمزد خدمات است و کل این کارمزد هنگام خرید اقساطی به مبلغ اولین قسط شما اضافه می‌شود اما در حال حاضر کارمزد خدمات دریافت نمی‌شود و رایگان است. 

به طور مثال، شما کالایی را به مبلغ ۱ میلیون تومان در دی ماه خریداری کرده‌اید. مبلغ کل سفارش از موجودی حساب اعتباریتان کسر می‌شود و اولین قسط شما به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان، باید در همان لحظه خرید پرداخت شود. سه قسط باقی‌مانده را که هر کدام ۲۵۰ هزار تومان هستند، باید به ترتیب تا پایان ماه بهمن، اسفند و فروردین تسویه کنید.

قرارداد شما پس از تمام شدن دوره و در صورت پرداخت به موقع صورت‌حساب به صورت خودکار تمدید می‌شود. برای تمدید قرارداد هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

در صورت خوش‌حسابی، پرداخت به‌موقع صورت‌حساب، و استفاده‌ی مستمر از سرویس، سقف اعتبار پس از مدتی، به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند. و در برنامه سرویس اعتباری اطلاع رسانی می‌شود.

اسنپ‌پی، اولین ارائه دهنده BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) در ایران با نام سرویس اعتباری است که ارائه این سرویس را با هدف ایجاد فراگیری مالی از سال ۹۹ آغاز کرد. این مدل یکی از جدیدترین شیوه‌های پرداخت در دنیاست که محبوبیت زیادی به خصوص بین نسل جوان دارد. ارائه این خدمت توسط اسنپ‌پی، نقطه عطفی در صنعت پرداخت و ارائه اعتبار خرد در ایران بود که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد.

اسنپ‌پی در شبکه‌های اجتماعی

©   |    کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت اطلس تجارت نوین دیبا (اسنپ‌پی) می‌باشد.