شروع شد!
انتخاب محصول
تخفیفهای واقعی بلک فرایدی اسنپپی رو از دست نده! ۷ آذر در جمعهی پُرتخفیف اسنپپی، قسطی بخر و از بیشترین درصد تخفیف روی محبوبترین کالاها استفاده کن.
بلک فرایدی رویدادی است که هر سال اتفاق میافتد؛ اما امسال با تخفیفهایی شگفتانگیزتر از همیشه در اسنپپی برگزار میشود. پوشاک، محصولات آرایشی، لوازم خانگی و دیجیتال و دهها محصول مورد نیازتان که فکرش را هم نمیکنید، مشمول تخفیفهای بلک فرایدی شدهاند و همه در این جشنواره بزرگ با قیمتهایی استثنایی عرضه میشوند تا شما بهترین فرصت را برای خرید داشته باشید. بلک فرایدی بهترین زمان برای خرید است تا باکیفیتترین محصولات را به ارزانترین قیمت خریداری کنید؛ پس این فرصت را از دست ندهید!
آیا تابهحال از خود پرسیدهاید که بلک فرایدی چیست؟ برای پاسخ به این سوال، در این بخش به این موضوع میپردازیم که بلک فرایدی چیه. بلک فرایدی یا «جمعه سیاه» ابتدا در ایالات متحده شکل گرفت و با گذشت زمان و برگزاری در کشورهای مختلف، به یکی از بزرگترین و جذابترین رویدادهای جهانی تبدیل شد. این رویداد پس از جشن شکرگزاری در آخرین جمعه ماه نوامبر برگزار میشود و در این روز، مراکز خرید و فروشگاههای کوچک و بزرگ حضوری و آنلاین، بزرگترین تخفیفها را برای محصولات خود در نظر میگیرند تا همه بتوانند کالاهای مورد نیازشان را با کمترین هزینه خریداری کنند.
حال که گفتیم معنی بلک فرایدی چیست، خوب است بدانید که تاریخچه استفاده از اصطلاح «جمعه سیاه» به دهه ۱۹۶۰ در ایالات متحده برمیگردد. این اتفاق بدینترتیب رقم خورد که پس از عید شکرگذاری، جمعیت زیادی از خریداران به مراکز خرید فیلادلفیا مراجعه کردند و چنان ازدحام بیسابقهای بهوجود آمد که نیروهای پلیس این شهر را کلافه کرد؛ بهطوریکه لب به گلایه گشودند و آن روز را به دلیل ترافیک شدید و شلوغی زیاد «جمعه سیاه» نامیدند. البته، آنها این اصطلاح را با بار معنایی منفی و برای اعتراض به شلوغی معابر عمومی و فروشگاهها بهکار بردند، اما با مرور زمان این عبارت به نمادی معروف برای اشاره به تخفیفهای استثنائی و هیجانانگیز پس از عید شکرگذاری تبدیل شد.
البته، در حسابداری نیز مبنایی برای استفاده از رنگ سیاه وجود دارد؛ زیرا در حسابداری سنتی زمانی که گزارش فروش با ضرر همراه بود، آن را با رنگ قرمز نشان میدادند و در صورت سودده بودن فروشگاه، گزارش مالی رنگ سیاه داشت. درواقع، بر این مبنا، رنگ سیاه به معنای سوددهی فروشگاهها بود و از آنجا که اصطلاح بلک فرایدی با فروش بالایی که ایجاد کرده بود، فروشگاهها را به سود بالایی رسانده بود، به نماد واقعی سود کسبوکارها و همچنین خرید با ارزانترین قیمتها تبدیل شد.
آیا میدانید بلک فرایدی چه روزی است؟ جمعه سیاه بلک فرایدی یک بار در سال و در آخرین جمعه نوامبر برگزار میشود که در سال 2025 با روز 28 نوامبر یعنی 7 آذر سال 1404 مصادف شده است. در این روز شاهد موج عظیمی از تخفیفها در فروشگاههای سراسر جهان خواهیم بود که همه را به خرید ترغیب خواهند کرد. فروشگاههای ایرانی نیز با این رویداد جهانی همراه میشوند تا امکان خریدی رویایی را برایتان رقم بزنند.
شاید باور نکنید، اما تخفیفهای بلک فرایدی معمولا تا یک هفته ادامه پیدا میکنند. در بلک فرایدی 2025 نیز تخفیفها از نیمهشب آخرین پنجشنبه نوامبر آغاز میشوند و تا پایان روز جمعه ادامه مییابند. البته، باید این را هم در نظر بگیریم که بعضی فروشگاهها تخفیفهای خود را از چند روز زودتر آغاز میکنند و تا دوشنبه سایبری که اولین دوشنبه بعد از بلک فرایدی است، همچنان محصولات خود را با تخفیف میفروشند. به همین دلیل، عملا تخفیفهای بلک فرایدی حدود یک هفته طول میکشند.
بلک فرایدی امروزه به پدیده اقتصادی و اجتماعی بزرگی تبدیل شده و طی سالیان گذشته رویدادهای عجیب و حتی ناگواری را رقم زده؛ بهطوریکه از سال 2010 تا کنون ازدحام در این روز سبب مرگ 12 نفر و زخمیشدن بیش از 100 نفر شده است. دیگر دیدن صفهای چند کیلومتری مقابل فروشگاههای مشهور عجیب نیست و برای همه عادی شده است؛ حتی بعضی خریداران از شب قبل در مقابل این مراکز خرید چادر میزنند و شب را در سرما در این چادرها میمانند تا تخفیفها را از دست ندهند.
بالاترین تخفیفهای این روز در کشورهای امریکا، کانادا و انگلستان ثبت شدهاند که به ترتیب بهطور متوسط 68درصد، 66درصد و 62درصد بودهاند. در ایران نیز میانگین تخفیفها در سال گذشته به حدود 41درصد رسید و 700.000 کالا فروخته شد که صنعت مد و پوشاک بیشترین سهم را از این فروش داشت.
با اینکه برخی کشورها و برندهای مشهور (مانند «گوچی» و «شنل») در تخفیف بلک فرایدی شرکت نمیکنند، اما بر اساس آمارهایی که منتشر شده است، بیش از 150 کشور در بلک فرایدی حضور دارند که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم:
سنت بلک فرایدی نه تنها در امریکا شکل گرفته است، بلکه این کشور هنوز هم در برگزاری این رویداد جهانی حضوری پررنگ و فعال دارد. این روز درواقع آغاز خریدها برای عید کریسمس است و آنقدر اشتیاق برای استفاده از تخفیفهای Black Friday در مردم وجود دارد که با آغاز این رویداد، میلیونها نفر به فروشگاهها هجوم میبرند. البته، خرید اینترنتی نیز در امریکا رونق زیادی دارد و فروشگاههای آنلاین بزرگی مانند آمازون، تارگت و... با تخفیفهای چشمگیری که ارائه میدهند، در ترغیب مردم به پیوستن به این جشنواره نقش زیادی دارند.
بلک فرایدی در بریتانیا تحت تاثیر امریکا و از حدود سال 2010 رونق گرفت و کمکم جای خود را در میان مردم باز کرد؛ بهطوریکه امروزه تخفیفها از چند روز قبل در این کشور شروع میشود و تا دوشنبه سایبری ادامه پیدا میکنند. البته، پلیس این کشور در این ایام برنامهریزی دقیقی در نظر میگیرد تا بتواند ازدحام جمعیت را پوشش دهد. به همین دلیل خرید جمعه سیاه در این کشور آرامتر برگزار میشود و بیشتر متمرکز بر خرید آنلاین است تا خرید حضوری.
در فرانسه روز شکرگذاری بهطور رسمی و ملی برگزار نمیشود و بلک فرایدی صرفا یک رویداد وارداتی و تجاری است که در سالهای اخیر با تخفیف اپل و آمازون در این کشور رونق قابلتوجهی پیدا کرده است. تخفیفهای جمعه سیاه در این کشور معمولا یک هفته طول میکشند و جالب است بدانید که دولت برای جلوگیری از سوءاستفادههای تبلیغاتی، قوانینی را برای ارائه شفاف تخفیفها در نظر گرفته است.
اگرچه ترکیه نیز مانند برخی کشورهای دیگر روز رسمی برای عید شکرگذاری ندارد، اما بلک فرایدی ۲۰۲۵ در این کشور مانند سالهای گذشته با حضور حداکثری خریداران برگزار خواهد شد. فروشگاههایی مانند آمازون، ترندیول، هپسی بورادا و... تخفیفهای شگفتانگیزی را برای خریداران در نظر میگیرند که میلیونها نفر را به پیوستن به این جشنواره جهانی ترغیب میکنند؛ بهطوریکه حتی بسیاری از ایرانیان که فرصت حضور در این کشور را در ایام بلک فرایدی ندارند، سعی میکنند تخفیفهای آنلاینشاپهای ترکیه را از دست ندهند.
سالهاست که در ایران نیز با الگوبرداری از این رویداد جهانی، تخفیفهای ویژهای در فروشگاههای حضوری و آنلاین ارائه میشود که با استقبال خوبی هم روبهرو شده است.
در سالهای اخیر شاهد بودهایم که فروشگاههای زیادی در شهرهای مختلف کشورمان، تخفیفهای خوبی را برای محصولات خود در نظر گرفتند؛ اما به دلیل دشواریها و محدودیتهایی که در خرید حضوری وجود دارد، امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند که خرید خود را در تخفیفهای بلک فرایدی از طریق فروشگاهها و پلتفرمهای آنلاین معتبر انجام دهند تا امکان دسترسی به کالاهای متنوع و مقایسه راحت تخفیفها در فروشگاههای مختلف را داشته باشند. درواقع، میتوانیم بگوییم که خرید بلک فرایدی در ایران به خرید آنلاین پیوند خورده است و بسیاری از کاربران ترجیح میدهند که برای استفاده از تخفیفهای این روز، به پلتفرمهای آنلاین معتبر مراجعه کنند.
گزارشها و پوششهای خبری نشان میدهند که بلک فرایدی در اروپا و آسیا به اندازه ایالات متحده پررنگ نیست؛ اما خوب است بدانید، علاوه بر کشورهایی که نام بردیم، بسیاری از کشورهای دیگر مانند ایتالیا، آلمان، اسپانیا، کانادا، استرالیا، چین، امارات و... نیز در این رویداد جهانی حضور فعال دارند و برندهای مختلف در این کشورها تخفیفهای فوقالعادهای برای مشتریان خود در نظر میگیرند.
جمعه سیاه یکی از بزرگترین رویدادهای فروش در سطح جهان است و خیلی از سایتهای معروف بینالمللی مانند «آمازون»، «علی اکسپرس» و... تخفیفهای خیلی خوبی برای محصولات خود در نظر میگیرند که این تخفیفها برای بسیاری از ایرانیان نیز وسوسهکننده است؛ اما خرید از سایتهای خارجی با محدودیتهایی در پرداخت هزینه و ارسال کالا به ایران روبروست که کار را کمی دشوار میکند. اما نگران نباشید؛ زیرا اگر برای خرید بلک فرایدی از این سایتهای خارجی جدی هستید، میتوانید از برخی شرکتهای واسطه کمک بگیرید که کالا را برایتان از سایت مورد نظر خریداری میکنند و آن را در آدرس ایران به شما تحویل میدهند.
اگر از جمله افرادی هستید که خرید حضوری را ترجیح میدهید و میخواهید مراکز تخفیف بلک فرایدی در تهران را بشناسید، باید بگوییم که بسیاری از فروشگاههای کوچک و بزرگ پایتخت در این رویداد بینالمللی شرکت دارند و شما میتوانید در گوشه و کنار این شهر بسیاری از مراکز خرید را ببینید که محصولات خود را با تخفیفهای استثنایی ارائه میدهند.
از جمله این مراکز خرید میتوانیم ایران مال، کوروش، اوپال، مگامال، تیراژه، پالادیوم و... را نام ببریم؛ البته در بازارهای سطح شهر مانند خیابان ولیعصر، جمهوری، هفت تیر، باغ سپهسالار و... نیز حالوهوای جمعه سیاه کاملا بهچشم میخورد و انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، وسایل دیجیتال و... با تخفیف به فروش میرسند.
با نزدیک شدن روز بلک فرایدی، اسنپپی نیز آماده است که میزبان برگزاری بزرگترین جشنواره تخفیف سال باشد و تمام کالاهای مورد نیاز شما را در دستههای پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی، ابزارهای دیجیتال و... را با قیمتهای استثنایی در اختیار شما قرار دهد.
خرید کالاهای مورد نیاز در جمعه سیاه مانند خریدهای روزمره نیست؛ بلکه فرصتی استثنائی برای استفاده از تخفیفهای واقعی و صرفهجویی مالی در هزینههای خانواده است که به شما این امکان را میدهد تا در فرصتی کوتاه، بهینهترین خرید سال خود را انجام دهید.
اسنپپی بلک فرایدی را به تجربهای هیجانانگیز برای شما تبدیل خواهد کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که بلک فرایدی این پلتفرم چه ویژگیهای برجستهای دارد که آن را از سایر فروشگاههای اینترنتی متمایز میکند:
در جشنواره تخفیف جمعه سیاه اسنپپی تقریبا همه دستهبندیهای محصولات مشمول تخفیف خواهند شد؛ اما برخی از کالاها هستند که تخفیفهای تا 90 درصد به آنها تعلق میگیرد که فرصتی فوقالعاده برای مقرونبهصرفهترین خرید در بلک فرایدی امسال است. برخی از اقلامی که میتوانید آنها را با تخفیفهای فوقالعاده در اسنپپی خریداری کنید، به شرح زیر هستند:
«لیگ برندگان اسنپپی» یکی از هیجانانگیزترین بخشهای کمپین بلکفرایدی امسال است؛ جایی که کاربران فقط با ثبت سفارش در روز ۷ آذر وارد رقابتی جذاب برای دریافت جوایز ارزشمند میشوند. با ثبت حداقل دو سفارش در جمعه پرتخفیف، فرصت شرکت در قرعهکشی آیفون ۱۷، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس، آویز طلا و دهها جایزه دیگر را بهدست میآورید. اما جذابترین مرحله، سطح جایزه بزرگ است؛ جایی که با ثبت حداقل سه سفارش—و حداقل یک سفارش از فروشگاههای همکار مانند خانومی، تکنولایف، ایرانسل، جینوست، جانبی، فیلیمو، چرم مشهد و میوگُلد—شانس ورود به قرعهکشی خودروی تویوتا BZ4X پرو را پیدا میکنید. هرچه تعداد سفارشها از این فروشگاهها بیشتر باشد، شانس برنده شدن خودرو نیز چند برابر میشود. این لیگ، فرصت ویژهای است تا خریدهای روز جمعه پرتخفیف، برای شما به جوایزی ارزشمند و بزرگ تبدیل شود.
بلک فرایدی فرصتی استثنائی برای خرید بهصرفه است، اما نکتهای که خیلی از افراد به آن دقت نمیکنند، این است که انجام خرید موفق و استفاده حداکثری از تخفیفها به برنامهریزی نیاز دارد و شما باید بدانید که خرید خود را به چه روشی انجام دهید تا در ازدحام فروشگاهها و محدودیتهایی که وجود دارد، بتوانید نهایت استفاده را برای بهرهمندی از تخفیفها ببرید.
حال وقت آن است که یکی از بهترین راهکارها برای سرعتبخشیدن به خرید در بلک فرایدی را به شما معرفی کنیم و آن استفاده از کیف پول داخلی اسنپپی است. شما میتوانید پیش از آغاز جشنواره بلک فرایدی، کیف پول خود را در این پلتفرم شارژ کنید. بدینترتیب، خرید خود را در سریعترین زمان ممکن انجام خواهید داد و استرس اتمام موجودی محصولات مورد علاقه خود را نخواهید داشت.
مطمئنا قیمت یکی از مهمترین فاکتورها در خرید بلک فرایدی است؛ بنابراین حتما قیمت محصولات را در دستهبندیهای مختلف بررسی کنید تا دستتان بیاید که کدام کالاها بالاترین درصد تخفیف را دارند.
بسیاری از افراد که در خرید حرفهای هستند، وقتی تخفیف خیلی خوبی به کالایی تعلق میگیرد، حتی اگر آن محصول در لیست خریدشان نباشد، ولی احتمال دهند که در آینده نزدیک به آن نیاز خواهند داشت، فرصت را از دست نمیدهند و آن را در تخفیف خریداری میکنند تا به زودی مجبور به صرف هزینه بیشتر برای خرید آن نباشند.
در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید و بهترین خرید را در جمعه سیاه امسال داشته باشید.
بلک فرایدی 2025، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۵ معادل با جمعه ۷ آذر است.
کمپین بلکفرایدی اسنپپی با شعار «۷ آذر، قسطی بخر!» از ۲۴ آبان تا ۱۰ آذر برگزار میشود و در این بازه، کاربران میتوانند از تخفیفهایی تا ۹۰ درصد، خرید اقساطی و جوایز ویژهای مانند تویوتا BZ4X Pro، آیفون ۱۷ و پلیاستیشن ۵ بهرهمند شوند. بهترین تخفیفها در ۷ آذر ارائه خواهد شد.
«لیگ برندگان اسنپپی» بخشی از کمپین بلکفرایدی است که کاربران با ثبت حداقل دو سفارش در روز ۷ آذر وارد قرعهکشی جوایزی مثل آیفون ۱۷، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس و آویز طلا میشوند. برای ورود به سطح جایزه بزرگتر یعنی قرعهکشی تویوتا BZ4X پرو باید حداقل سه سفارش ثبت شود و یکی از آنها از فروشگاههای همکار مثل خانومی، تکنولایف، ایرانسل، جانبی، جینوست، فیلیمو، چرم مشهد یا میوگُلد باشد. ثبت سفارش بیشتر از این فروشگاهها، شانس برنده شدن خودرو را افزایش میدهد.
محصولات در بلک فرایدی با تخفیف 10 تا 90درصدی عرضه میشوند.
بله؛ تمام تخفیفهای بلک فرایدی اسنپپی واقعی هستند و روی قیمت اصلی کالاها اعمال میشوند.